موسسه جهادی تبلیغی ، بلاغ مبین ، صحابی عمار ، پویش اندیشه ، امام موسی صدر ، طراوت ماندگار ، طلاب جهادی ،

موسسه جهادی تبلیغی ، بلاغ مبین ، طراوت ماندگار ، پویش اندیشه ، امام موسی صدر ، صحابی عمار

بلاغ مبین

گروه جهادی تبلیغی بلاغ مبین با هدف ترویج روحیه جهادی بین طلاب و نخبگان ، الگودهی به فعالیتهای تبلیغی طلاب و همچنین محرومیت زدایی فرهنگی از مناطق تحت پوشش در سال خدمت رسانی (1382) آغاز به کار کرد.

منطقه تحت پوشش این گروه جهادی، عشایر و روستاهای اطراف شهرهای اندیکا و بازفت از توابع استانهای خوزستان و چهار محال و بختیاری می باشد. دهه های محرم و صفر و فاطمیه ایام اعزام مبلغ به این مناطق است؛

فرهنگ سازی در یک منطقه مسلتزم حرکت یکدست همه نیروهای فعال در آنجا می باشد که با ارائه ره توشه  (محتوایی و رفتاری) تبلیغیِ تدوین شده توسط مبلغین باتجربه بلاغ مبین قابل دستیابی است. با توجه به تجربه 12 ساله گروه، تا کنون 12 جلد ره توشه چاپ گردیده است.

برپایی هیئت، ایستگاه صلواتی، مهدکودک و یا فعالیتهای سازندگی جهادی برنامه هایی هستند که نیازمند نیروهای جهادی می باشد ولکن هدف اول این است که همه طلاب توانمند در زمینه تبلیغ اعزام شده و طلابی که این توانایی را در خود نمی بینند و معمم نیستند ، در این امور همکاری نمایند.

همراهی طلاب مدرسه علمیه ای که در طول سالهای فعالیت موسسه در منطقه تاسیس شد، زمینه الگوسازی را بیشتر فراهم می نماید.

در استمرار این  برنامه های تبلیغی، اردوهای 10 روزه  تربیتی زیارتی  «بسوی بهشت» برای دانش آموزان ممتاز است که در اردوگاه های شهر مشهد و در ماه مبارک رمضان  برگزار می گردد.  دانش آموزان پس از گروه بندی طی ده روز علاوه بر شرکت در برنامه های مختلف با یکدیگر  رقابت می کنند.

ضرورت ارتباط مستمر بین دانش آموزان و مربیان ایجاب می کرد که این ارتباط گسسته نشود بنابراین اردوهای جهادی شهید بهنام محمدی در نظر گرفته شده است تا هم آن هدف برآورده شود و هم اینکه در راستای خدمت به محرومین، روحیه جهادی در شرکت کنندگان ایجاد یا تقویت گردد.

آنچه حائز اهمیت است این است که شرکت کنندگان در این اردوها با فعالیت گروهی و تشکیلاتی نیز آشنا می شوند

الگو سازی در موسسه بلاغ مبین به طلاب ختم نمی شود بلکه بدنبال ترویج آن بین تمام اقشار تأثیر گذار جامعه می باشد. از این رو اردوهای دو روزه ای با نامهای خلیج فارس، شهید حقانی و حاج عبدالله والی؛ ویژه مسئولین فعالان فرهنگی و کارمندان طراحی گردیده است، تا علاوه بر صرف کمترین زمان، و انجام کار خیر، طعم شیرین فعالیت جهادی را به آنها بچشاند.

آنچه در این بخش از موسسه بلاغ مبین بر شرکت کنندگان می گذرد،

از آن اتفاقاتی است که جز به تجربه حس کردنی نیست.

 گروه جهادی تبلیغی، بلاغ مبین ، بهنام محمدی ، صدیقه رودباری ، اندیکا ، بازفت ، طلاب جهادی ، روحانیت ، آخوند

 

پویش اندیشه

گروه جهادی تبلیغی پویش اندیشه فعالیت خود را از سال 1388 در منطقه دو تهران با هدف مصون سازی فرهنگی منطقه آغاز نمود.

دانش آموزان بعنوان قشر تأثیرپذیر، از مخاطبان اصلی این گروه می باشند. بنابراین در این منطقه، 3 مدرسه بصورت مستمر و 44 مدرسه بصورت مناسبتی تحت برنامه های تبلیغی این گروه می باشد.

مجتمع های مسکونی 2500 واحدی و 600 واحدی که جمعیت زیادی را در خود جای داده اند نیز از نگاه مسئولین این گروه مخفی نمانده است. «روضه خانگی» طرحی است که برای این مجتمع ها در نظر گرفته شده که اتفاقا با استقبال خوبی روبرو شده است.

مبلغین این گروه توفیق دارند که برنامه های فرهنگی 3 مسجد این منطقه را بعهده بگیرند. همچنین 15 هیئت نیز میزبان مبلغین گروه جهادی تبلیغی پویش اندیشه در مناسبتهای مختلف می باشد.

وقتی حضور خود را در شهر موثر بدانی، از هر لحظه ای استفاده می کنی، حتی قدم زدن در خیابانهای اصلی آن هم با نام «راه پویش».

بخشی از فعالیتها نیز به 3 کانون فرهنگی این منطقه اختصاص دارد

با امکانات ساده ای می توان فضای شهر را از حالت همیشگی خود خارج کرد و بوی دود اسپند را بجای دود خودروها به عابران هدیه داد و لحظات بانشاط و مفیدی را رقم زد.

ایستگاههای شهری وظیفه فضاسازی عمومی را بعهده دارند که با غرفه هایی همچون مشاوره، پاسخگویی به مسائل شرعی ، کتابفروشی، ایستگاه صلواتی و ... میزبان علاقمندان می باشند.

از قدیم اقامه عزا را با بیرون آمدن دسته جات عزا می شناسند، کاری که مبلغین گروه پویش اندیشه در 21 رمضان و روز تاسوعا و عاشورا انجام می دهند.

 گروه جهادی تبلیغی پویش اندیشه ، تهران ، بلاغ مبین ، بلاغ

 

شهید سید عباس موسوی

همیشه مناطقی هست که تبلیغ در آنجا یا مورد غفلت است و یا اینکه در توانایی همه مبلغین نیست. مناطق پرخطر از این قبیل می باشند که اعزام مبلغ به اینگونه اماکن تأثیری طرفینی بر روحیه و ایمان مخاطبین و همچنین مبلغ خواهد گذاشت.

اعزام مبلغ به جبهه های نبرد علیه پژاک و همچنین مناطق مرزی نمونه های فعالیت این گروه جهادی می باشد.

از الزامات تبلیغی اینگونه مناطق، آمادگی جسمانی خواهد بود بنابراین هماهنگی با ارگانهای نظامی جهت برگزاری دوره های آمادگی جسمانی نیز از دیگر فعالیتهای گروه جهادی شهید سید عباس موسوی است.

جایگاه مسائل فرهنگی و دینی در اردوهای جهادی هم برای مردم منطقه و هم برای نیروهای جهادی، نیاز به روحانی مبلغ را دوچندان می کند. گاهی اوقات سختی پیدا کردن و ارتباط گیری با مبلغ جهادی ، مسئولین گروه را از این کار منصرف می کند.

برای تسهیل این کار کانال تلگرام «شبکه مبلغین مجازی» با آی دی  smjahadi@ راه اندازی شده است.

در این کانال توانایی مبلغین داوطلب و درخواست گروهها و مراکز نیازمند به مبلغ منتشر می شود.

 

 

امام موسی صدر

اگر برای فعالیتهای جهادی مرز تعیین کنیم معلوم می‌‌شود که هنوز با معنای « جهادی » ارتباط برقرار نکرده‌ایم . گروه سازندگی امام موسی صدر با بیش از 8 سال سابقه افتخار دارد که الگوی مناسبی برای اجرای حرکتهای جهادی در کل دنیا باشد .

برای رسیدن به این هدف ارزشمند از ظرفیت قم و حضور طلاب غیر ایرانی در آن بهره شایانی گرفته است.

همراهی طلاب غیر ایرانی از پنج قاره، در اردوهای متعدد بلندمدت و کوتاه مدت سازندگی-فرهنگی ، هم توانسته است که روحیه سختکوشی و کمک رسانی‌های بی توقع را در ایشان نهادینه نماید و هم الگوی مناسبی باشد برای جهت دهی طلاب علاقمند به فعالیتهای انسانی و تشکیلاتی.

مهمترین برنامه در طول سال برگزاری اردوی 9 روزه سازندگی-فرهنگی است که در مناطق محروم استان خوزستان است که حسن ختام آن نیز، زیارت یادمانهای عملیاتی 8 سال دفاع مقدس می باشد

بسیاری از طلاب غیرایرانی از چنین برنامه هایی اطلاع ندارند و ممکن است که در صورت مطلع شدن تمایل به همکاری داشته باشند لذا هر سال 2 نمایشگاه از فعالیتهای این گروه سازندگی در مدارس علمیه دایر می گردد تا طلاب علاوه بر مشاهده تصاویر ، از طلبه های جهادی که تجربه حضور در این برنامه ها را دارند ، اطلاعات بیشتری کسب نمایند.

همایش رسم هجرت که با حضور اساتید مطرح در زمینه جهان اسلام برپا می شود سهم بسزایی در تقویت نگاه کلان به مرزهای عقیدتی دارد که جایگاه خدمت رسانی را در این دایره روشن می نماید.

برپایی چند اردو در خارج از مرزهای ایران توسط طلاب غیرایرانی حضور یافته در اردوهای سازندگی امام موسی صدر، از ثمرات این فعالیت می باشد .

ساخت مسجد و مدرسه و ترمیم خانه یتیم و چند پروژه دیگر از اقدامات گروه سازندگی در پاکستان می باشد.

 گروه سازندگی امام موسی صدر ، طلاب غیر ایرانی ، جامعه المصطفی ، بلاغ مبین ، بلاغ

 

صحابی عمار

گوناگونی فرق و مذاهب نمی تواند مانع پیشرفت فعالیتهای گروههای جهادی باشد از این رو سهیم کردن همه بویژه آنهایی که ممکن است از نظر عقیدتی و یا فقهی با ما اختلاف داشته باشند، از نقاط قوت برنامه های جهادی خواهد بود.

لازم است که این فعالیتها را متناسب با مقدسات و هر آنچه که مورد اتفاق دو مذهب و گرایش می باشد تنظیم نمود تا علاوه بر بازخورد ویژه کار ، از آسیبهای احتمالی کار بکاهد .

تأکید بر جنبه های انسانی فعالیتهای جهادی از مسائل پیش برنده این قرابت فکری و عملی خواهد بود. لذا یکی از برنامه های اجرا شده توسط گروه فرهنگی قرآنی صحابی عمار ، درختکاری در بوستانها بوده است.

اگر چه ماه محرم و صفر به ظاهر مختص شیعیان است ولکن توجه به ابعاد گوناگون عاشورا می تواند عامل وحدتی باشد برای همه آزادگان عالم.

از این رو ، گروه صحابی عمار با اجرای برنامه های متعدد ، توانسته است که جلوه هایی از حضور برادران اهل سنت را در کنار شیعیان برای اقامه عزای فرزند رسول خدا صلی الله علیه و آله به تصویر بکشد. برنامه هایی که استمرار آن در کل سال خواهد بود و محرم آغاز آشنایی ...

اجرای برنامه های تبلیغی در مدارسی که اقلیتهای مذهبی در آن تحصیل می کنند ، از دیگر فعالیتهای گروه فرهنگی قرآنی صحابی عمار در دهه محرم می باشد.

از لوازم ارائه برنامه های قوی و مناسب با مخاطبینی که از فِرَق دیگر هستند ، ارتقاء سطح دانش مربیان و مبلغان می باشد که این مهم از نظر مسئولین گروه فرهنگی قرآنی صحابی عمار مغفول نمانده است . برگزاری دوره های گوناگون آموزشی ، با بهره مندی از اساتید مطرح این موضوع از دیگر فعالیتهای این گروهی می‌باشد که تحت عنوان « طلبه انقلابی در مختصات جهان اسلام » برگزار می گردد.

همکاری با دیگر گروههایی که اهدافی همسو با اهداف گروه صحابی عمار دارند ، از اقداماتی است که می تواند علاوه بر جلوگیری از موازی کاری ، نقائص ممکن برنامه ها را جبران نماید.

 گروه فرهنگی قرآنی ، صحابی عمار ، اهل سنت ، بلاغ مبین ، بلاغ ، اهل تسنن ، اسلام ،

 

طراوت ماندگار

درختکاری از سنتهای حسنه ای است که در اسلام نیز بسیار به آن سفارش شده است، مخصوصا اگر درخت، مثمر (میوه دهنده) باشد.

گروه طراوت ماندگار نیز با بهره مندی از ایده های اسلامی حفاظت محیط زیست ، در بین سایر گروههای تبلیغی طلاب پیشقدم می باشد.

طراوت ماندگار ، محیط زیست ، بلاغ مبین ، بلاغ ، شهید تقی پور

از طریق فرم زیر می توانید با ما تماس بگیرید.